zaterdag 1 november 2014

Sinterklaas

Hey everyone,
Ben ik de enige die haast moet huilen op 6 december omdat Sinterklaas dan vertrekt? I love it, dat heb ik altijd  al gedaan en dat zal ik ook altijd blijven doen.
In tegenstelling tot kerstmis tel ik het hele jaar af tot 5 december en niks is voor mij een gelukkiger moment dan te ontdekken dat er weer pepernoten en chocoladeletters in de winkels liggen.


Al sinds ik klein ben, kijk ik het Sinterklaas journaal (om eerlijk te zijn nog steeds, guilty pleasure haha). Als Sinterklaas dan na de intocht in Nederland was, begon het feest pas echt. Want geef toe, er is toch niks leukers dan 's ochtends exciting naar je schoen toe te rennen?

Dit jaar ga ik als Sinterklaas cadeau naar Demi's concert, maar mijn moeder kennende pakt ze nog veel grootser uit. Vaak krijg ik dan allemaal dingen, dus daarom maak ik nog steeds lijstjes, zodat ze niet met iets aan komt zetten wat ik niet gebruik haha.
Op 5 december hebben we altijd dezelfde gewoontes. We eten 's avonds hutspot, daarna maakt m'n moeder warme chocolade melk & heel veel pepernoten. Dan "vinden" ik & mijn broertje (die inmiddels allang niet meer in Sinterklaas geloven) twee zakken met kado's en is het uitpakken geblazen haha.
Sinterklaas is gewoon te awesome. Denk aan al het lekkers (voor ons zoetekauwen komt nu het beste seizoen van het jaar aan), de kado's, Zwarte (of gekleurde) Pieten & natuurlijk de gezelligheid.
Ik ben heel erg tegen de afschaffing van Zwarte Piet, wat een onzin zeg. Is het juist geen discriminatie om zwarten uit te sluiten? Maar goed, dat mag de pret natuurlijk niet bederven.

Wat vinden jullie van Sinterklaas? Wat doen jullie op 5 december?
See you next time!
Xoxo,
Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten