dinsdag 11 november 2014

How to keep your hair healthy

Hey everyone,
stiekem wil iedereen wel zo'n prachtige bos met dik haar, net zo als de commercials. Hoewel dat waarschijnlijk nep is, kan je wel je haar wat beter gaan verzorgen, zodat het er ook beter uit gaat zien. Iets is altijd nog beter dan niets, toch? Ik ga jullie vandaag een paar trucjes verklappen die ik zelf ook gebruik. Hope you enjoy!



Zelf heb ik redelijk dik haar, tot halverwege mijn rug (heel lang haha) en het is bruin. Maar na de zomer heb ik altijd veel blonde plukjes, een soort highlights haha.
Tip 1: Less is more
Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo erg op haar producten. Geloof me, ze maken je haar er niet veel mooier op en ze laten alleen maar rommel achter, beschadigen je haar en maken je haar super vet. Gebruik daarom zo min mogelijk producten, eigenlijk is shampoo en eventueel conditioner genoeg.
Tip 2: Reinig je haarborstel
Mijn borstel zit altijd vol met viezigheid (het vet van je hoofdhuid en restjes haarproducten). Om te voorkomen dat dit in je haar belandt kan je het best eens in de drie weken je haarborstel reinigen. Dit doe je als volgt:
1. Haal alle haren eruit.
2. Vul je gootsteen met water & baby shampoo en laat je borstel daarin een paar uur weken.
3. Haal vervolgens alle restjes pluis eruit (nogal een (vies) werkje).
Et voila.

Tip 3: Haarmaskers zijn je beste vriend
Geloof me, je lokken vinden niks lekkerder dan een maskertje op z'n tijd. Je kan er een kopen, of zelf maken, er staan genoeg recepten voor op internet en meestal heb je de ingrediënten al in huis. Eens in de twee weken herhalen, en je zult zien dat je lokken steeds meer beginnen te stralen.


Tip 4: Was niet te vaak je haar
Heel veel mensen trappen in deze valkuil, ik vroeger ook. O m'n haar is vet, laat ik het maar gaan wassen. STOP. Niet doen. Hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt. Maximaal 2 keer per week, niet meer.
Tip 5: Ga regelmatig naar de kapper
Als je je haar lang wil laten groeien ben je geneigd te denken dat je niet naar de kapper hoeft, maar dat klopt niet. Als je niet gaat krijg je steeds meer dooie punten, wat je haar er echt niet mooier op maakt. Ga eens in de drie maanden, je haar groeit snel genoeg weer bij.

Tip 6: Laat je haar met rust na het douchen
Als je je haar kamt na het douchen beschadig je de haarschubben, die open staan, waardoor je haar steeds doffer wordt. Het zelfde geldt voor föhnen. Het beste wat je kan doen na het douchen is je haar uit wringen met je handen en een los knotje maken. Ik doe dit al jaren en het werkt echt heel goed.

(#bedroomgoals)
Tip 7: Een schoon kussen
Zorg ervoor dat je regelmatig je kussensloop in de was doet, niets ruïneert je haar meer dan een vies kussensloop.



(de eerste foto is van mijzelf, gemaakt door Michelle, de rest van de fotos en quotes komen van www.weheartit.com).
Wat zijn jouw trics om je haar mooi te houden? Let me know in the comments below!
See you next time!
Xoxo,
Iris <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten