zaterdag 22 november 2014

The 25 food vragen tag

Hey everyone,
Vandaag heb ik weer een tag voor jullie (ja, ik ben daar echt gek op), om precies te zijn de "25 food vragen tag". Hope you enjoy!



Ik ben zelf echt gek op eten, maat soms te veel en schiet ik een beetje door. Ik hou niet heel erg van koken, wel van bakken, maar godzijdank heb ik een familie die heel lekker kookt.
Wat is je favoriete ontbijt?
Ik denk gewoon een boterham met een zelfgemaakt gebakken eitje erop en jus d'orange. Simpel maar heerlijk, haha.



Hoe drink je je koffie?
Ik loop bij de Starbucks naar binnen en bestel een Frappucino. Voor de rest drink ik haast geen koffie, behalve als ik echt doodop ben (bijvoorbeeld om vier uur in de nacht vliegen. the worst ever)
Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Ei. Ik hou echt van ei, het liefst een omelet. En ik denk ook tomaat en komkommer.
Soep of salade?
Salade. Soep is niet echt mijn ding to be honest. Een simpele salade, made by mom, eet ik vaak en ik vind het heerlijk.
Wat is je favoriete kookboek?
Het selfmade kookboek door mijn oma haha. Het is een opschrijfboekje met allemaal uitgeknipte en opgeschreven recepten, en het valt inmiddels bijna uit elkaar, maar het is echt zo geweldig. Ik maak er nog regelmatig een recept uit.
Verder kijk ik vaker op blogs of de tv, dan dat ik iets opzoek op het internet.


Nooit meer zoet of hartig?
Nooit meer hartig. Met hartig, behalve chips heb ik niet zoveel. Ik ben echt de allergrootste zoetekauw ooit, vroeger was ik nog erger, toen at ik bij wijze van spreken zelfs een beker met alleen maar hagelslag. Dat kan ik nu niet meer, maar ik leef nog steeds voor snoepjes en chocola.
Welke keuken(land) is je favoriet?
Iraans, mijn vader is Iraans en al sinds ik klein ben eet ik Iraans. Ik ben eigenlijk best wel heel erg moeilijk met eten, maar ik lust alles wat Iraans is. Wat typisch Perzisch eten is, is rijst met een heerlijke saus en groenten. Eigenlijk eten ze heel weinig vlees, maar vooral groenten.
Wat is je favoriete kookfilm?
Chocolat (2000) met Johnny Depp en Juliette Binoche. Driemaal raden waar het over gaat haha. Julie en Julia wil ik al heel lang zien maar dat komt er maar steeds niet van.


Guilty pleasure?
Chocolade pepernoten.  Chocolade pepernoten. CHOCOLADE PEPERNOTEN!!!
Thuis koken of uiteten gaan?
It doesn't matter, as long as it's food.
High End of Low Picture?
Ehm wat? Geen idee haha.
Wat is je favoriete restaurant?
De snackbar haha. In Portugal heb ik heerlijk gegeten in zo'n schattig klein restaurantje. Ik weet de naam niet meer, maar het was in Lissabon, vlakbij het kasteel op de heuvel. Sowieso is het eten in Portugal heerlijk.
Het lekkerste wat je ooit gegeten hebt?
In Lissabon heb ik deze zomer echt het allerlekkerste ijs ooit gegeten. Het was he duur, maar zo het waard.
Wat is je favoriete cocktail?
Ik drink geen alcohol.
Koffie met George Cloony of Hestum Blumenthal?
George Cloony. De ander ken ik niet (ashamed).
Wat is je favoriete snack?
Natural Chips.
Wat zit er op je pizza?
Ik neem standaard een pizza vegatarian. Heel veel groenten. Zo lekker.
Wat lust je echt niet?
Vis, kaas en olijven. Voor de rest vind ik sommige dingen niet lekker, maar eet ik het wel, zoals zuurkool en pindakaas.
Mijn favoriete foodblog is..
Wat staat erop je food bucketlist?
Dat vind ik een moeilijke vraag. Ik denk dat heel graag een keer zelf een KitKat M&M taart wil maken, maar ook zelf ijs maken lijkt me geweldig. En dan van dat heerlijke Italiaanse ijs.
Ik kan niet leven zonder
Eieren. Ik hou echt van eieren. Mijn leven is een en al ei.

Dit was de 25 food vragen tag alweer. Mocht je het leuk vinden, mag je hem gerust overnemen op je eigen blog. Ik heb hem zelf van www.teskuh.nl en www.ikbenirisniet.nl. Ik ga zelf ook iemand taggen, namelijk mijn vriendin Valentina.
De afbeeldingen komen van www.weheartit.com


See you next time!
Xoxo,
Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten