donderdag 27 november 2014

What's on my mind

Hey everyone,

ik had even zin om bij te kletsen, gewoon gezellig. Op dit moment lig ik lekker languit op mijn bed, het is twaalf uur en mn broertje komt zo thuis om te lunchen. Ik had vandaag maar twee uur school en verkort rooster (dan duren de lessen tien minuten minder lang), waardoor ik heerlijk om half twaalf thuis was. Ik had een superleuk idee, namelijk om jullie even te vertellen wat nu on my mind is, dus waar ik nu aan denk. Here we go!



School
Ik heb al redelijk wat cijfers van mijn proefwerkweek ontvangen, over het algemeen heb ik het best goed gemaakt, met wat uitschieters bij de talen, en wat minder goede cijfers bij dingen als wiskunde (tja, blijft lastig). Het stomme is dat ik het voor mijn gevoel nooit goed genoeg kan doen, ik ben op gebied van cijfers enorm perfectionistisch. Zelfs al heb ik een acht en half, dan wil ik het liefst een tien. Ik ben nu bezig om wat minder streng voor mezelf te zijn, maar het is best moeilijk. Gelukkig is het nu wat rustiger qua huiswerk, en kan ik een beetje bijkomen.

Don't kill the magic
O my gawd, wat is het nieuwe album van de band "Magic" goed zeg. Ik vond Rude een super awesome nummer, maar misschien zijn "don't kill the magic" "how do you want to be remembered" en de rest van het album nog wel beter. Het zijn pop songs met een reggae sound erdoorheen, super leuk en de meeste zijn erg vrolijk! Zeker een aanrader.

LEMUN
De reden dat ik vandaag zo heerlijk vroeg klaar was op school, is Lemun. Voor de meesten, die denk ik niet weten wat dat is, ga ik het nu even uitleggen. Lemun is een event, waarbij er allemaal scholieren van scholen uit het buitenland naar onze school komen, om met elkaar te debatteren in het Engels over wereldproblemen. Ik heb me hier voor opgegeven als Admin, dat betekent dat je moet helpen met stemmen tellen en dat soort dingen. Je moet in zwart wit komen, dus ik ben nog even aan het kijken voor een geschikte outfit (het moet heel netjes enzo zijn). Er doen ook wat vrienden mee, dus dat wordt supergezellig. Ook hoop ik mijn Engels een beetje te verbeteren, ook al haal ik daar goede cijfers voor, ik wil een wat betere uitspraak. Morgen (zaterdag) ga ik dat doen, ik heb er super veel zin!

City of bones
Op dit moment lees ik "City of Bones", een boek dat ik van een vriend heb geleend. Het is echt mijn type boek, veel fantasy en het is best spannend. Op dit moment ben ik ongeveer op een derde, en ondanks mijn chronische tijdgebrek (lees: besteed te veel tijd aan haar mobiel), probeer ik het zo vaak mogelijk te lezen, want  het is echt heel spannend. Je moet even door het begin heen bijten, maar ongeveer op het deel waar ik nu zit begint het echt leuk te worden.

December
O man, wat kijk ik uit naar deze feestmaand! Er staan nu al een hoop leuke dingen gepland, en hopelijk wordt het nog veel gezelliger. Ook helpt het heerlijke eten natuurlijk mee aan de liefde voor deze maand.

Mocking Jay
Wat heb ik zin om hierheen te gaan! Ik heb al jaren geleden de boeken gelezen, toen ze net uit waren geloof ik en de eerste twee films heb ik al tienduizend keer gezien. Vooral Catching Fire is enorm goed verfilmd naar mijn mening, vandaar dat ik nogal hoge verwachtingen heb van Mocking Jay part 1. 

Wat gaat er nu in jouw gedachten om? Let me know in the comments! 

See you next time!
Xoxo,
Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten