zaterdag 6 december 2014

Book reviews #1

Hey everyone,
Vandaag review ik drie boeken voor jullie! Het zijn allemaal andere genres, dus voor ieder wat wils. So let's start!

Robijnrood - Kerstin Gier
Robijnrood is het eerste deel van de Edelsteentrilogie, en misschien ook wel het leukste. Het is fantasy gecombineerd met chicklist.
Gwendolyn, een typisch tienermeisje met een rare familie, komt erachter dat ze kan tijdreizen. Ze moet terug in de tijd gaan om een opdracht te vervullen, en ze komt  ondertussen Gideon, een andere knappe tijdreiziger, tegen, op wie ze verliefd wordt. Ondertussen is het tijdreizen best gevaarlijk, en wordt ze steeds verliefder op Gideon, maar helpt goede vriendin Lesley haar. Maar heeft Gideon ook gevoelens voor haar, of vindt hij Gwendolyn's nichtje Charlotte leuker?
Dit boek is echt een aanrader, ik vind het leuk dat er een beetje spanning in zit, maar het ook best meisjesachtig is, van beide een beetje. Het is niet zo dat ik op het randje van mijn stoel krampachtig zat te lezen, maar af en toe voelde je wel echt de spanning. Ik moest vooral erg lachen, Gwendolyn heeft redelijk aparte gedachtes en haar vriendin Lesley ook. Gideon vind ik de leukste personage uit het boek, hij is ook echt wel een type op wie ik zou vallen, hij is heel goed beschreven.
Een aanrader voor mensen die dol zijn op  fantasy & chicklist!

Pijnstillers & Paniek - Carry Slee
Pijnstillers & Paniek is een bundel van twee verhalen van Carry slee. Ik vind haar schrijfstijl echt heel leuk omdat het heel realistisch is en je je er echt in kan herkennen.

Pijnstillers gaat over Casper, die alleen door zijn moeder wordt opgevoed en heel goed piano kan spelen. Bij keyboardles ontmoet hij de knappe Anouk, die hij steeds leuker begint te vinden. Als zijn moeder kanker krijgt, stort zijn wereld in. Hij gaat op zoek naar zijn vader, die hij nooit gekend heeft.
Dit boek is in zekere zin spannend, omdat je heel erg benieuwd bent of Casper's moeder overlijdt. Ik ga niks vertellen over het einde, maar ik vond het erg mooi. Mijn favoriete verhaallijn vond ik de zoektocht naar Casper's vader, die uiteindelijk heel aardig blijkt te zijn, hij is ook mijn favoriete personage. Dit is niet het beste boek aller tijden, maar gewoon leuk. Je kan het boek gemakkelijk even wegleggen en het verhaal laten weer oppakken, dat gaat erg snel.

In Paniek wordt Sasja lastiggevallen door Felix,de zoon van haar moeder's nieuwe vriend, bij wie ze sinds kort wonen. Hij blijft haar aanranden, en het wordt steeds erger. Jorrit is smoorverliefd op Sasja, maar durft niks tegen haar te zeggen. Langzaam komt hij erachter dat er iets niet klopt bij haar thuis.
Wat zo schattig is aan dit boek, (eigenlijk alle Carry Slee boeken) is hoe verliefd Jorrit en Sasja op elkaar zijn, maar er beide te verlegen voor zijn. Wederom, dit is een leuk boek, een beetje in dezelfde stijl als Pijnstillers. Als je van fictie houdt, zou ik dit aanraden.

Stad Van Vuur - Cassandra Clare
Dit is het vervolg op Stad Van Beenderen in de Mortal Instruments serie. Omdat ik het verhaal niet te veel wil verklappen, zal ik wat dingen weg laten.
Clary mist haar oude leven, nu ze schaduwjager is. De enige manier om haar moeder weer uit het coma te krikgen is door de gemene schaduwjager Valentijn te pakken te krijgen, wat haast onmogelijk is. Ze krijgt hulp van de andere schaduwjagers, de knappe Jack voor wie ze nog steeds gevoelens heeft, Isabel en Alec. Ook haar aardse vriend Simon en stiefvader Luke helpen haar, maar ondertussen krijgt Valentijn de wereld steeds meer in zijn macht en helpt de regering (oftewel De Kloof) ook niet echt mee.
Toen ik het vorige boek uit had, heb ik echt gebaald van het einde. Er zit een enorme ontknoping in, waar ik het helemaal niet mee eens was. Daarom was ik blij dat er deel twee was, die ik beter vond dan het eerste. Clary is nu iets meer gewend in de nieuwe wereld, en haar gevoelens worden beter beschreven. Ook gebeuren er wat meer dingen in dit boek, je voelt echt de spanning. Door de vele gevechten wil je snel doorlezen, om te weten te komen hoe het afloopt.
Vooral Jace vind ik heel leuk, hij is goed beschreven en heeft een heel eigen karakter. Clary vind ik leuker dan in het eerste deel, ze verandert en je leest meer over haar gevoelens.
Dit is een fantasy boek, een aanrader als je ook van The Hungergames en Harry Potter hebt genoten.

Binnenkort ga ik een nieuw boeken review schrijven, als je tips hebt, laat ze achter in de comments! Dank je wel voor het lezen!