donderdag 11 december 2014

Commerciële dingen

Okay, let's be honest. Minstens de helft van mijn gedownloade muziek wordt door de halve wereld beluisterd, ik kijk de massa youtuber's en bloggers met een paar miljoen volgers, ik ben gek op de boeken die iedereen leest. Oftwel, ik ben commercieël.


En toch heb ik met veel dingen niks. Zo vind ik "The Fault In Our Stars" leuk, maar ook weer niet zo speciaal dat de hele wereld het boek moet lezen. Iedereen was enorm excited toen Babylips eindelijk naar Nederland kwam, maar het viel me enorm tegen. Een pot nivea is even duur, werkt beter en gaat veel langer mee. Enzovoorts.

Heel veel mensen haten ook dezelfde dingen. Bijvoorbeeld, Justin Bieber en Miley Cyrus, krijgen enorm veel haat. Terwijl het ook maar mensen zijn, die hun eigen ding doen. Misschien ben je het niet met me eens, maar bedenk dat zij voortdurend, 24/7, haat krijgen, dood worden gewenst, en mensen hun uitschelden. En dat, terwijl ik na me na een kritiserende opmerking al naar voel. Hoe erg moet het wel niet zijn om door de hele wereld veroordeeld te worden? Misschien vind je hun muziek of clips verschrikkelijk, maar het is uiteindelijk maar een act. In het echt is iedereen anders dan in Hollywood. 
Zo, dat was even de preek van vandaag (sorry als ik nu klink als je moeder).

Hoewel iedereen schreeuwt dat iedereen uniek is en zichzelf moet zijn, rennen we massaal met z'n allen naar de winkels om de nieuwste iPhone 6 te halen, luisteren we allemaal naar Anaconda en zit de bioscoop vol als Mockingjay voor het eerst wordt gedraaid (wat trouwens niet betekent dat het een slechte film is).

Ik daag je uit deze keer. Ik daag je uit om voor een dag bij jezelf stil te staan. Wat lees/kijk/koop/eet ik? En waarom? Vind ik het echt zo leuk? Of doet iedereen het en ik dus ook maar?
Zelf probeer ik dit steeds vaker te doen, en het werkt. Inmiddels ben ik nog steeds mainstreem, maar dan wel met een eigen randje.

Dit vond ik nog wel een toepassende, motiverende quote. (www.weheartit.com)

Succes! 
Ciao!
Iris

1 opmerking: